Kino 2020
Case Study

Kino 2020: Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny

Wyzwanie

Pandemiczny lockdown z wiosny 2020 roku nie oszczędził polskiej branży filmowej. Pozamykane kina, odwołane festiwale, przesunięte premiery, wstrzymanie produkcji… rodzima kinematografia stanęła w obliczu kryzysu.

Pod koniec marca Gildia Reżyserów Polskich zwróciła się z apelem do nadawców telewizyjnych, by w swoich ramówkach przeznaczyli więcej czasu na emisję polskich produkcji filmowych.

Działania te miały nie tylko przyczynić się do promocji polskiej kultury w czasie narodowej kwarantanny, ale także – dzięki pieniądzom uzyskanym z tantiem – bezpośrednio wesprzeć polskich twórców w trudnym dla nich okresie.

 

Identyfikacja wizualna

Oprawa festiwalowa powstała na postawie grafiki autorstwa Krzysztofa „Kukiego” Iwańskiego, twórcy plakatów filmowych nagrodzonych między innymi podczas European Design Awards, China Poster Triennnale, Warsaw International Poster Biennale czy Chicago International Poster Biennale.

Odpowiedź

TVN Discovery nie tylko zmodyfikowało ramówkę, ale postanowiło również zorganizować na kanałach TVN Fabuła i TVN 7 oraz w serwisie player.pl festiwal prezentujący prace polskich twórców powstałe w reakcji na pandemię. Agencji BrandTime powierzono zadanie promocji przedsięwzięcia.

Plan

Aby festiwal zrealizował swoją misję, należało przeprowadzić go w ekspresowym tempie. W połowie kwietnia ogłoszono termin nadsyłania zgłoszeń: 5 maja. Emisję pierwszych filmów zaplanowano na 16 maja.

Cały naród w kwarantannie, a my stanęliśmy przed zadaniem szybkiego i skutecznego dotarcia z przekazem do twórców i widzów. Skupiliśmy się więc na komunikacji online oraz na zapewnieniu wydarzeniu odpowiedniego prestiżu poprzez powołanie jury złożonego z uznanych osobistości polskiej kinematografii.

Buzz w mediach

Komunikację prowadziliśmy za pomocą stron internetowych i mediów społecznościowych organizatorów. Wiele uwagi poświęciliśmy również produkcji contentu na potrzeby mediów oraz innym działaniom z zakresu media relations.

W jury zasiedli jedni z najwybitniejszych polskich twórców filmowych: Agnieszka Holland, Joanna Kos-Krauze, Agnieszka Smoczyńska, Piotr Domalewski, Jagoda Szelc oraz Tomasz Wasilewski. Zaangażowaliśmy ich w promocję wydarzenia, organizując wywiady online transmitowane z ich domów.

Przebieg festiwalu

W dniach 16–17 maja czternaście spośród 140 produkcji zgłoszonych w sześciu kategoriach wyemitowano na antenie TVN Fabuła. Jury nagrodziło siedem z nich, a trzem przyznało wyróżnienia.

W dniach 18–25 maja filmy wzięły udział w plebiscycie publiczności i można je było oglądać na antenie TVN Fabuła, TVN 7 oraz w serwisie player.pl. Twórcy zwycięskiej produkcji przekazali nagrodę pieniężną na rzecz akcji #milionnamilion Małgorzaty Kożuchowskiej (zakup laptopów i tabletów dla dzieci z ubogich rodzin) oraz na akcję Martyny Wojciechowskiej (budowa domu dla samotnych nastoletnich matek i ich dzieci).

Zgłoszenia konkursowe
0
oczekiwania: 70-80
Wygenerowany content
0
publikacje = ekwiwalent reklamowy 538 837 zł
Zasięg działań PR
0
oczekiwania: 20 000 000

W BNP Paribas zawsze stawiamy na jakość, rzetelność i innowacje, nie inaczej funkcjonujemy współpracując z firmami zewnętrznymi i wyznawania takich samych wartości oczekujemy. Działania z Brand Time to gwarancja przeprowadzenia ciekawych projektów, znalezienia niestandardowych rozwiązań oraz szybkiego podejmowania decyzji, szczególnie w niezwykle dynamicznej rzeczywistości. Praca z Brand Time to zawsze odpowiedź na nasze bieżące potrzeby i projekty. Świadczą o tym działania zrealizowane wspólnie na przykład idealnie dobrane patronaty (Europejskie Nagrody Filmowe, Kino Nocy Letniej) czy projekt Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny.

Dariusz Maciołek
Bank BNP Paribas

Przebieg festiwalu

Działania przeprowadzone podczas tego projektu pokazują jak ważne jest dostosowywanie się marek do niecodziennych sytuacji oraz elastyczność w działaniach. Cieszymy się, że w tak specyficznym czasie Klient nam zaufał i poszedł w stronę proponowanych przez nas działań CSR.

Jarosław Czujak
Managing Director, BrandTime
Zaangażowanie odbiorców
0
głosy oddane w plebiscycie publiczności
0
zasięg w social media
0
2 854 379

Zobacz, co nam wyszło spod ręki

Wszystkiego Słodkiego
Wszystkiego Słodkiego
/
branded content
/
strategia
Wszystkiego Słodkiego
Wszystkiego Słodkiego
Weekendowa metemorfoza
Weekendowa metemorfoza
/
product placement
/
strategia
Weekendowa metemorfoza
Weekendowa metemorfoza
Budując marzenia
Budując marzenia
/
product placement
/
produkcja wideo
Budując marzenia
Budując marzenia

Pogadamy o contencie?

Śmiało Napisz do nas!

Hmmmm interesujące...

Jak mamy się z Tobą skontaktować?

Miło nam Cię poznać!

Jeszcze tylko wyraź zgodę

ul. Modra 92c, Warszawa