MądrzeJEMY
Case Study

MądrzeJEMY z Katarzyną Bosacką

Wyzwanie

Jak zachęcić konsumentów do mądrego odżywiania? Czy istnieją zdrowsze alternatywny dla znanych już wcześniej produktów? Co zrobić, żeby zmienić nawyki żywieniowe metodą małych kroków?

Odpowiedź

Wybraliśmy najlepszy sposób komunikacji z konsumentem i stworzyliśmy wspólnie z Carrefour Polska oraz TVN Grupa Discovery koncepcję programu telewizyjnego, w którym wraz z bohaterami i prowadzącą konsument przejdzie transformację żywieniową i podejmie próbę zmiany swoich dotychczasowych przyzwyczajeń kulinarnych. Koncepcja programu wpisana została w działania Carrefour Polska na rzecz transformacji żywieniowej. Tematy odcinków opierały się na założeniach związanych z kampanią Carrefour „Act For Food”, czyli podjęciu konkretnych działań służących temu, aby jeść lepiej. Aktywne działania Carrefour na rzecz zmiany nawyków i koncepcja programu stały się pretekstem do stworzenia kampanii contentowej. BrandTime działało w sposób kompleksowy – począwszy od zaplanowania strategii i kreacji, przez zakup mediów, na kontroli bieżących działań i ich ewaluacji kończąc.

Plan, czyli jak to zrobiliśmy

Program pt. „MądrzeJEMY z Katarzyną Bosacką” jest poświęcony zmianie nawyków żywieniowych. To wspólna inicjatywa Carrefour Polska oraz TVN Grupa Discovery. W dziesięciu odcinkach jego bohaterowie razem z prowadzącą Katarzyną Bosacką przejdą żywieniową metamorfozę. Dowiedzą się m.in., jak wybierać dobre, jakościowe produkty, czym zastępować cukier oraz jak czytać etykiety na sklepowych półkach. W programie odwiedzimy również lokalnych producentów żywności, by pokazać że dobre produkty to te pochodzące z najbliższej okolicy.

„MądrzeJEMY” emitowane było na antenie TVN, TTV oraz w serwisie Player. Premiera pierwszego odcinka miała miejsce 24 października 2020.

O czym mówiliśmy

W ciągu dziesięciu tygodni prowadząca program Katarzyna Bosacka razem z uczestnikami projektu „MądrzeJEMY” zgłębiła tematykę zdrowego odżywiania i dokonywania mądrych wyborów. Uczestnicy przeszli przez serię eksperymentów związanych z codziennym nawykami żywieniowymi. W każdym z odcinków prowadząca doradzała, po jakie produkty warto sięgać, aby jeść mądrze. Sprawdzała również sklepowe półki i etykiety produktów, wskazując na ich dobre i złe składniki. W programie odwiedziliśmy także gospodarstwa i fermy lokalnych producentów. Pokazywaliśmy, jak powstają najlepszej jakości produkty spożywcze, które trafiają na sklepowe półki, a finalnie na nasz talerz.

Dodatkowe działania contentowe

Na potrzeby programu powstała również dedykowana strona internetowa, zawierająca materiały edukacyjne z zakresu zdrowego odżywiania. Na widzów czekał również konkurs na najlepsze zdjęcia posiłków będących zachętą dla innych na zmianę niekoniecznie najzdrowszych nawyków żywieniowych. W ramach działań contentowych stworzyliśmy również kampanię z influencerami #MożemyJeśćMądrze. Uzupełnieniem naszych działań były również cotygodniowe wejścia w Dzień Dobry TVN.

Zgłoszenia konkursowe
0
w 5-tygodniowym konkursie dla widzów
Sklepy Carrefour
0
WIZYT KATARZYNY BOSACKIEJ
Zasięgu w kampanii influencerskiej
0

Przygotowane przez Dom Kreatywnego Contentu BrandTime działania dla Carrefour idealnie wpisały się w realizowaną przez nas od dwóch lat misję związaną z transformacją żywieniową. Wspólnie zdecydowaliśmy, aby nasz entuzjazm związany z tematem zdrowego odżywiania i edukacji ekologicznej pokazać szerszemu gronu konsumentów. W ten pomysł idealnie wpisała się idea realizowanego z BrandTime formatu telewizyjnego „MądrzeJEMY z Katarzyną Bosacką”. 10 tygodni spędzonych wspólnie z bohaterami programu oraz jego prowadzącą udowodniło, że zmianę naszych nawyków żywieniowych możemy prowadzić metodą małych kroków i nie jest to trudne. Współpraca z BrandTime pokazała, że działania contentowe opierają się na kompleksowej, profesjonalnej obsłudze, a idea programu telewizyjnego jest jedynie jednym z elementów szerszej koncepcji, w którą wpisujemy również działania digitalowe, kampanię z influencerami czy organizację konkursu dla konsumentów.

Michał Sacha
Dyrektor Marketingu, Digital, IT i E-Commerce – Carrefour

Współpraca ta wymagała przełożenia myśli o transformacji żywieniowej Carrefour na branded content. Stworzenie spójnej strategii działania, odpowiednie dobranie prowadzącej, kanałów komunikacji i formatu telewizyjnego pozwoliło na spełnienie oczekiwań Klienta w uświadamianiu Polaków jak ważne jest pochodzenie produktów trafiających codziennie na ich stoły.

Jarosław Czujak
Managing Director, BrandTime
0
MINUT EDUKACJI ŻYWIENIOWEJ w 10 odcinkach
0
PREJECHANYCH KILOMETRÓW podczas wizyt u dostawców
0
WIZYT KATARZYNY BOSACKIEJ W DDTVN w tym 2 wejścia kuchenne i 1 czat

Zobacz, co nam wyszło spod ręki

Alarm dla Ziemi
Alarm dla Ziemi
/
content
/
produkcja wideo
Alarm dla Ziemi
Alarm dla Ziemi
Kino Nocy Letniej
Kino Nocy Letniej
Zielone Porady
Zielone Porady
/
product placement
/
produkcja wideo
Zielone Porady
Zielone Porady

Pogadamy o contencie?

Śmiało Napisz do nas!

Hmmmm interesujące...

Jak mamy się z Tobą skontaktować?

Miło nam Cię poznać!

Jeszcze tylko wyraź zgodę

ul. Modra 92c, Warszawa